Over Learnii

‘Je gaat het pas zien als je het doorhebt’,

Johan Cruijff

Mijn naam is Maryam Dominique, mijn loopbaan heb ik te danken aan mijn nieuwsgierigheid.

Ik zal een jaar of 9 geweest zijn. Met mijn cassetterecorder luisterde ik iedere dag naar muziek. Op een dag ging het apparaat kapot. Dat was een regelrechte ramp. Zonder aarzelen pakte ik een schroevendraaier, opende de recorder en zag direct wat er mis was. Ik verving het kapotte onderdeel door mijn haarbandje, even testen… en alles werkte weer!

Van jong af aan sta ik bekend als het meisje dat voor alles een creatieve oplossing bedenkt. Naarmate ik ouder werd, begon ik cijfers ook interessant te vinden. Tijdens mijn universitaire opleiding statistiek raakte ik geboeid door creativiteit en numerologie (de filosofie en wetenschap van getallen) te combineren. Ik deed niets liever dan mijn vrienden uitleggen hoe het zat. Zo ontdekte ik dat als iemand eenmaal iets SNAPT je niet alleen snéller leert, maar ook dat je de opgedane kennis en ervaringen kunt toepassen op andere situaties.

Toen mijn oudste kind naar de basisschool ging verdiepte ik me in zijn leerstof, werkvormen en didactische aanpak. Hij leert graag en snel. Maar soms stagneerde hij ineens. De onderzoeker in mij rustte niet voordat ik de oorzaak wist: een hoofd vol onbeantwoorde vragen. Vanaf het moment dat ik hem duidelijk kon maken waar het probleem zat, ging hij weer als een speer. En wat ik nog leuker vond… hij begon zijn oplossend vermogen te ontwikkelen! Nu kan hij zichzelf redden wanneer hij iets niet snapt. 

Hierom is Learnii ontstaan

Bij elk kind met een hoofd vol onbeantwoorde vragen ontstaat uiteindelijk een “STOP” reactie. De “in verwerkingsruimte” in hun brein is vol. Met als gevolg dat álles stagneert, sport, muziek en zelfs vriendschappen. Er is geen ruimte en energie meer voor hobby’s en talenten. En dat is juist het grote verlies dat Learnii wil voorkomen.

Alle producten van Learnii zijn gebaseerd op drie principes:

  1. Makkelijk opneembare leerstof.
  2. Plezier beleven aan het léren leren.
  3. De behoefte creëren om zichzelf te blijven ontwikkelen.

Ik zag blijdschap en opluchting bij alle kinderen die ik mocht helpen. Eindelijk snapten ze het. Wat voelden ze zich trots! Ze kregen weer plezier in het leren.

Kinderen zijn onze toekomst!

Mijn producten stimuleren het denk- en oplossingsvermogen van basisschoolleerlingen. Talenten bloeien weer op. Daar profiteren ze hun hele leven van. Merkt u dat bij een aantal kinderen het opnemen van leerstof ineens wat moeizamer verloopt? Of het nu gaat om taal, rekenen of levenslooporiëntatie, Learnii kan dat voor u oplossen. Maak een afspraak voor een adviesgesprek.

Bent u benieuwd wat voor leermaterialen en methoden in mijn ontwerpplaats momenteel ontwikkeld worden? Meldt u hier aan voor onze nieuwsbrief zodat u als eerste op de hoogte bent van de nieuwste ontwikkelingen.